oferta edukacyjna na pierwsze półrocze 2025-2026

Poniżej znajdziecie Państwo propozycje zajęć dla poszczególnych grup wiekowych. Swoją ofertę możemy oczywiście dostosować do Państwa potrzeb. Prosimy o wcześniejszy kontakt, jesteśmy otwarci na wszelkie propozycje współpracy.

OFERTA EDUKACYJNA DLA PRZEDSZKOLAKÓW

Zgubione? Nie szkodzi! Skarpetki kodują przygody- zajęcia z robotami Ozobot

Opis: Interdyscyplinarne zajęcia z programowania, literatury i plastyki. Dzieci pracują w zespołach, tworząc trasy dla Ozobotów przy użyciu kodowania kodami. Tematyka zajęć oparta jest na motywie zagubionych skarpetek, co stanowi punkt wyjścia do rozwijania umiejętności logicznego myślenia, planowania sekwencji działań oraz podstaw programowania. Dzieci będą pracować z cytatami z książki, rozwijać wyobraźnię i współpracować w grupie.

Adresaci: dzieci w wieku 5-6 lat,

Czas trwania: 60- 90 min.

Rakieta Kopernika- moja wyprawa w kosmos

Opis:  Podczas zajęć dzieci poznają podstawy astronomii oraz postać M. Kopernika („Kopernik i wirujące planety”- teatrzyk kamishibai), a następnie wcielą się w rolę młodych odkrywców kosmosu. Tworząc własne misje kosmiczne z pomocą robota edukacyjnego Photon, będą programować jego trasę po Układzie Słonecznym, ucząc się przy tym logicznego myślenia, współpracy i podstaw kodowania.

Adresaci: dzieci w wieku 5-6 lat,

Czas trwania: 60- 90 min.

Photon w labiryncie Minotaura- kodujemy drogę do wolności

Opis: Wyruszymy z uczniami w fascynującą podróż przez mit o „Dedalu i Ikarze”, łącząc świat starożytnych opowieści z nowoczesną technologią. Podczas zajęć dzieci poznają historię wynalazcy Dedala, wcielą się w rolę jego pomocników, programując robota Photon, by pomógł mu odnaleźć wyjście z labiryntu. Zajęcia rozwijają logiczne myślenie, kreatywność i umiejętność pracy zespołowej, łącząc elementy kodowania z edukacją humanistyczną.

Adresaci: wieku 5-6 lat,

Czas trwania: 60- 90 min.

Papierowy teatr i wielkie tematy

Opis: Cykl zajęć oparty na literaturze dziecięcej ( książki, opowiadania, teatrzyk kamishibai), których celem jest wspieranie rozwoju społeczno- emocjonalnego uczniów. Poprzez wspólne czytanie i rozmowę dzieci będą poznawać i omawiać ważkie tematy.

Do wyboru : „ Puchate i Kolczate – bajka o relacjach”, „ O borsuku, który na cały świat się obraził – o emocjach”, „ Prawda i Kłamstwo – bajka o rywalizacji dobra i zła”,  „Ula jest inna – o tolerancji i akceptacji”, samoakceptacja „ Jak Leon polubił siebie”,Na tropie Śmieciowego Potwora – o ekologii, „Umiem mówić Nie – bajka o asertywności”, bezpieczeństwo w sieci „Internetowa koleżanka – o zagrożeniach w internecie”  i w codziennym życiu „Cukierek? Nie, Dziękuję – wczesna profilaktyka uzależnień”.

Zajęcia rozwijają umiejętność wyrażania emocji, budowania relacji oraz krytycznego myślenia, jednocześnie wzmacniając kompetencje językowe i czytelnicze.

Adresaci: wieku 4-6 lat,

Czas trwania: 45- 60 min.

OFERTA EDUKACYJNA DLA UCZNIÓW
KL. 1-3 SZKOŁY PODSTAWOWEJ

Zgubione? Nie szkodzi! Skarpetki kodują przygody- zajęcia z robotami Ozobot

Opis: Interdyscyplinarne zajęcia z programowania, literatury i plastyki. Dzieci pracują w zespołach, tworząc trasy dla Ozobotów przy użyciu kodowania kodami. Tematyka zajęć oparta jest na motywie zagubionych skarpetek, co stanowi punkt wyjścia do rozwijania umiejętności logicznego myślenia, planowania sekwencji działań oraz podstaw programowania. Dzieci będą pracować z cytatami z książki, rozwijać wyobraźnię i współpracować w grupie.

Adresaci: uczniowie kl. 1-3 SP,

Czas trwania: 60- 90 min.

Rakieta Kopernika- moja wyprawa w kosmos

Opis: Podczas zajęć dzieci poznają podstawy astronomii oraz postać M. Kopernika („Kopernik i wirujące planety”- teatrzyk kamishibai), a następnie wcielą się w rolę młodych odkrywców kosmosu. Tworząc własne misje kosmiczne z pomocą robota edukacyjnego Photon, będą programować jego trasę po Układzie Słonecznym, ucząc się przy tym logicznego myślenia, współpracy i podstaw kodowania.

Adresaci: uczniowie kl. 1-3 SP,

Czas trwania: 60- 90 min.

Photon w labiryncie Minotaura- kodujemy drogę do wolności

Opis: Wyruszymy z uczniami w fascynującą podróż przez mit o „Dedalu i Ikarze”, łącząc świat starożytnych opowieści z nowoczesną technologią. Podczas zajęć dzieci poznają historię wynalazcy Dedala, wcielą się w rolę jego pomocników, programując robota Photon, by pomógł mu odnaleźć wyjście z labiryntu. Zajęcia rozwijają logiczne myślenie, kreatywność i umiejętność pracy zespołowej, łącząc elementy kodowania z edukacją humanistyczną.

Adresaci: uczniowie kl. 1-3 SP,

Czas trwania: 60- 90 min.

Papierowy teatr i wielkie tematy

Opis: Cykl zajęć oparty na literaturze dziecięcej ( książki, opowiadania, teatrzyk kamishibai), których celem jest wspieranie rozwoju społeczno- emocjonalnego uczniów. Poprzez wspólne czytanie i rozmowę dzieci będą poznawać i omawiać ważkie tematy.

Do wyboru : „ Puchate i Kolczate – bajka o relacjach”, „ O borsuku, który na cały świat się obraził – o emocjach”, „ Prawda i Kłamstwo – bajka o rywalizacji dobra i zła”,  „Ula jest inna – o tolerancji i akceptacji”, samoakceptacja „ Jak Leon polubił siebie”,Na tropie Śmieciowego Potwora – o ekologii, „Umiem mówić Nie – bajka o asertywności”, bezpieczeństwo w sieci „Internetowa koleżanka – o zagrożeniach w internecie”  i w codziennym życiu „Cukierek? Nie, Dziękuję – wczesna profilaktyka uzależnień”.

Zajęcia rozwijają umiejętność wyrażania emocji, budowania relacji oraz krytycznego myślenia, jednocześnie wzmacniając kompetencje językowe i czytelnicze.

Adresaci: uczniowie kl. 1-3 SP,

Czas trwania: 45- 60 min.

OFERTA EDUKACYJNA DLA UCZNIÓW

KL. 4-6 SZKOŁY PODSTAWOWEJ 

Witajcie w naszej bajce – escape room na podstawie „ Akademii Pana Kleksa” J. Brzechwy

Opis: Gra biblioteczna luźno oparta na lekturze.

Adresaci: kl.4-6  SP

Czas trwania: 90 min. (możliwość skrócenia czasu)

Symboliczny wymian niezwykłej podróży

Opis: Gra biblioteczna w oparciu o „ Małego Księcia”  Antoine de Saint- Exupéry’ego. Znajomość lektury nie jest konieczna dla przejścia zadań. Zajęcia prowadzone są z wykorzystaniem TIK i aplikacji The Tiny Prince AR.

Adresaci: kl.4-6  SP

Czas trwania: 90 min. (możliwość skrócenia czasu)